از سانتریفیوژ چه استفاده هایی میشود؟

مزایای استفاده از سانتریفیوژ

از سانتریفیوژ چه استفاده هایی میشود؟

۲ بازديد
سانتریفیوژ تجهیزات آزمایشگاهی است که برای جداسازی مخلوط ها یا نمونه های ناهمگن استفاده می شود.
کاربردهای سانتریفیوژ چیست؟
فرآیند سانتریفیوژ را می توان برای جداسازی ذرات یا ماکرومولکول هایی مانند سلول ها، اجزای زیر سلولی، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک به کار برد. ذرات با توجه به اندازه، شکل، چگالی، ویسکوزیته محیط و سرعت روتور از محلول جدا می شوند. روش های مختلف جداسازی را می توان با استفاده از سانتریفیوژ آزمایشگاهی انجام داد. کاربردهای اساسی شامل پلت کردن نمونه، جداسازی نمونه، ته نشینی و آماده سازی، و آزمایش خون/ادرار است.
سانتریفیوژ چگونه کار می کند؟
کار سانتریفیوژ را با چرخاندن نمونه های بارگذاری شده در روتور با سرعت بالا انجام می دهد. این فرآیند تحت یک فرآیند سانتریفیوژ قرار می گیرد که شامل استفاده از نیروی گریز از مرکز برای جداسازی ذرات یا ماکرومولکول ها می شود.
چگونه از سانتریفیوژ استفاده کنیم؟
کانون گریز از مرکز نیروی ظاهری مورد استفاده در سانتریفیوژ است که یک جسم در حال چرخش را از مرکز چرخش دور می کند. ماده داخل محلول از طریق عمل این نیرو به ته ظرف رسوب می کند.
آیا لازم است تمام سوراخ های روتور قبل از اجرا پر شود؟
در روتورهای با زاویه ثابت، اگر روتورها به طور کامل با هیچ یک از لوله ها/آداپتورها پر نشده باشند، تا زمانی که وزن نمونه ها برابر باشد و به صورت متقارن قرار گرفته باشند، قابل قبول است. اما در روتورهای سطل چرخشی لازم است که تمامی سطل ها/آداپتورها را در کریرها قرار داده و نمونه ها را به صورت مورب با وزن مساوی در سطل/آداپتور بارگذاری کنید.
چه زمانی باید از میکرو سانتریفیوژ یخچالی و/یا سانتریفیوژ رومیزی یخچالی استفاده کنم؟
سانتریفیوژ یخچالی بهترین کاربرد را برای کار با نمونه های حساس به دما مانند DNA، RNA، پروتئین و خون دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.